Методична робота

                                          



НАКАЗ



__________  2018 р.                                 Березанка                          № _____ 


Про підсумки проведення
методичного дня в школі

12.12.2018 року відповідно плану роботи закладу пройшов методичний день. Розпочався він  засіданням методичного об'єднання вчителів математики, інформатики о 7.45.Після аналізу результатів проведення першого та другого етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад голова об' єднання Алексєєнко В. І. провела практичне заняття по розв'язуванню олімпіадних завдань.
Після засідання ШМО вчителів математики, інформатики о 8.30 розпочався відкритий урок Заслуженого вчителя України Самойленко Л.О.( ШМО вчителів суспільно- природничих дисциплін). Урок історії у 11 класі на тему " Засоби масової інформації". На уроці  окрім членів методичного об'єднання були присутні молоді спеціалісти, члени атестаційної комісії. У школі  І ступеня відкритий урок  провела вчитель ІІ категорії  Цимборська О.О. Тема уроку літературного читання : «Г.Демченко «Калинка». 
Засідання шкільного методичного об' єднання вчителів української мови відбулось у атмосфері співпраці,творчості, обміну досвідом , творчим звітом про проходження курсової підготовки. Крученова В. М., Самусь Н. В. ділились враженнями від авторських курсів доктора педагогічних наук, Заслуженого вчителя України, директора МОІППО В.І. Шуляра. Керівник ШМО Кулик О. О. здійснила аналіз участі в районних конкурсах мовно- літературної освіти, знавців української мови, олімпіадах, ознайомила з положенням конкурсу "Поетична пристань" та планом підготовки до нього.
Шкільне методичне об'єднання вчителів англійської та російської мов ( керівник Данько Н.Ю.) розглянули питання участі у грі з англійської мови, аналізу проведення олімпіади з англійської мови. Данько Н.Ю. ознайомила з формою роботи- дудлінг як засіб креативного мислення, Ярмолюк В.В. поділилась досвідом викладання у 1-х класах відповідно концепціі нової української школи.
Методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу, фізичної культури та трудового навчання заслухали творчий звіт вчителя фізичної культури та основ здоров’я  Савчука В.В. про участь у конкурсі «Вчитель року», творчими здобутками поділилась вчитель образотворчого мистецтва Чаплигіна С.О., новаціями в царині мистецтва та  досвідом впровадження концепції нової української школи поділилась вчитель музичного мистецтва, керівник методичного об’єднання Білоусова Л.Л.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1.       Відзначити роботу керівників  ШМО Білоусової Л.Л., Алексєєнко В.І, Кулик О.О.,Дудник Е.П.,Данько Н.Ю., Лелеко Т.В.,  які  організували роботу  членів методичних об’єднань та ефективно і якісно провели  засідання.
2.       Педагогічному колективу школи  упроваджувати досвід учителів школи в практику своєї роботи.
3.       Заступнику директора з НВР Крученовій В.М. пропагувати досвід школи  з організації  проведення методичного дня в школі на сайті школи,  в соціальних мережах, на районних семінарах.
4.       Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора школи з НВР Крученову В.М.


   Керівник закладу:                                  О.Поклад




 


НАКАЗ



__________  2018 р.                                 Березанка                          № _____ 


Про підсумки проведення
методичного дня в школі

         17.10.2018  року в школі пройшов єдиний методичний день. Розпочався він о 7.45 засіданнями ШМО вчителів математики, фізики, інформатики
(керівник Алексєєнко В.І.) та вчителів історії, біології, географії, хімії та соціально-педагогічної служби ( керівник Дудник Е.П.). В 12.10 відбулось засідання методичного об’єднання вчителів української мови та зарубіжної літератури, в 13.20- ШМО вчителів англійської мови ( керівник Данько Н.Ю.) та о 13.30- ШМО вчителів початкової школи ( керівник Лелеко Т.В.). О 15.10 засідання МО вчителів художньо-естетичного циклу, трудового навчання, фізичної культури та захисту Вітчизни (керівник Білоусова Л.Л.).
         Засідання ШМО вчителів української мови, літератури та зарубіжної літератури. Порядок денний: 1). Опрацювання наказів, положень про проведення і організацію гри "Соняшник", ІІІ гри "Sunflower-2018" для учнів 1-11 класів; Всеукраїнського конкурсу учнівської молоді ім. Т.Г.Шевченка, Міжнародного конкурсу ім. П.Яцика. 2). Затвердження завдань до І етапу Всеукраїнських олімпіад з української мови та зарубіжної літератури. 3). Огляд новинок фахової педагогічної преси. 4). Різне.
Засідання методичного об'єднання вчителів художньо-естетичного циклу, трудового навчання, фізичної культури, захисту Вітчизни. На порядку денному розгляд питань: Нова українська школа в Березанському ЗЗСО, викладання уроків фізичної культури у 1-х класах; стратегії розвитку креативної особистості; участь у спортивних змаганнях, конкурсах. Про участь у конкурсі фахової майстерності «Учитель року».
Засідання ШМО вчителів початкової школи розглядали інноваційні технології в умовах впровадження НУШ.
Математики, фізики, інформатики  вивчали питання формування критичного мислення, обговорювали та затверджували завдання для проведення І туру Всеукраїнських  олімпіад.

ШМО вчителів іноземних мов обговорювали теорію з методики викладання мови згідно вимог НУШ, обговорювали та затверджували завдання для проведення І туру Всеукраїнських  олімпіад.
ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу слухали соціально-психологічну службу з питання інклюзивної освіти в умовах НУШ та погоджували завдання шкільної олімпіади.

Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1.      Відзначити роботу керівників  ШМО Білоусової Л.Л., Алексєєнко В.І, Кулик О.О.,Дудник Е.П.,Данько Н.Ю., Лелеко Т.В.,  які  організували роботу  членів методичних об’єднань та ефективно і якісно провели  засідання.
2.      Педагогічному колективу школи  упроваджувати досвід учителів школи в практику своєї роботи.
3.      Заступнику директора з НВР Крученовій В.М. пропагувати досвід школи  з організації  проведення методичного дня в школі на сайті школи,  в соціальних мережах, на районних семінарах.
4.      Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора школи з НВР Крученову В.М.


   Директор школи :                                 О.Поклад
НАКАЗ

      .09.2018 р.                                           Березанка                                          № _____ 

Про організацію методичної роботи
у 2018/ 2019 навчальному році

На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08.12.2008 року №1119, з метою подальшого вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами у 2018/2019 навчальному році

НАКАЗУЮ:

1.  Продовжити  працювати над науково-методичною проблемою школи «Створення атмосфери творчої міжособистісної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу в умовах компетентнісного підходу в освіті».
2. Затвердити  особливості роботи педагогічного колективу над ІІІ апробаційно-впроваджувальним етапом(додається, додаток №1)
3. У рамках роботи над методичною темою у навчальному закладі організувати роботу  методичних об’єднань:
- учителів початкових класів;
-учителів української мови, літератури та зарубіжної літератури;
-математики, фізики, інформатики;
- класних керівників;
- вихователів ГПД;
- іноземних мов ( англійської та російської);
- фізичної культури  та основ здоров’я, захисту Вітчизни, трудового навчання, художньої культури.
4.Призначити головою методичної ради школи заступника директора з навчально-виховної роботи Крученову В.М.
5. Призначити головами методичних об’єднань таких учителів:
- Лелеко Т.В., вчителя початкових класів,заступника директора школи з НВР,  спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії - головою методичного об’єднання вчителів початкових класів;
- Данько Н.Ю., вчителя англійської мови, спеціаліста вищої  кваліфікаційної категорії - головою методичного об’єднання вчителів іноземних мов;
-Алексєєнко В.І.,вчителя математики, кваліфікаційна категорія «вища», педагогічне звання «старший вчитель» - головою методичного об’єднання вчителів математики, фізики, інформатики;
- Ященко Л.Л., вчителя музичного мистецтва, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»- головою методичного об’єднання вчителів фізичної культури та основ здоров’я, захисту Вітчизни, трудового навчання, художньо-естетичного циклу;
- Кулик О.О.,вчителя української мови та літератури, спеціаліста І кваліфікаційної категорії - головою методичного об’єднання вчителів української мови, літератури та зарубіжної літератури;
-Дудник Е.П., вчителя біології, вища кваліфікаційної категорії, головою методичного об’єднання вчителів біології, географії, історії;
- Радченко А.С., вчителя історії, заступника директора школи з НВР, класного керівник 7-Б класу, спеціаліста І кваліфікаційної категорії- головою методичного об’єднання класних керівників;
- Хрустальову Л.К., вихователя ГПД, спеціаліста І кваліфікаційної категорії, - головою методичного об’єднання вихователів ГПД.
6.  З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи, скоординованості дій вчителів-предметників організувати роботу ШМО, творчих груп вчителів-предметників і затвердити науково-методичні теми, над якими працюватимуть ШМО.

Назва ШМО
Науково-методична тема, над якою працює ШМО
Керівник ШМО
1.
Української мови  літератури та зарубіжної літератури
Розвиток творчих здібностей та мовних компетентностей на уроках укр.мови і літерат., заруб.літ. в умовах створення атмосфери  творчої міжособистісної взаємодії.
Кулик О.О.
2.
Математики, фізики, інформатики,
Розвиток творчої особистості та ключових компетентностей  на уроках математики, фізики та інформатики.
Алексєєнко В.І.
3.
Початкової школи
Формування  ключових компетентностей в умовах впровадження НУШ
Лелеко Т.В.
4.
 Іноземних мов ( англійської та російської мови)
Розвиток предметних та ключових компетентностей  учнів на уроках англійської та російської мов.
Данько Н.Ю.
5.
Історії, правознавства, біології, хімії,географії
Оволодіння ефективними педагогічними прийомами та впровадження інноваційних технологій навчання й виховання
Дудник Е.П.
6.
Фізичної культури , захисту Вітчизни, основ здоров’я, трудового навчання, художньо-естетичного циклу
Використання ІКТ навчання  та виховання як засобу формування  творчих здібностей учнів
Ященко Л.Л.
7
Класних керівників
формування цілісної, всебічно розвиненої, компетентно спроможної особистості в умовах НУШ
Радченко. А.С.
8
ГПД
Виховання всебічно розвиненої особистості в умовах НУШ

Хрустальова Л.К.

7. Затвердити структуру методичної роботи в закладі:
- педагогічна рада;
- науково-методична рада;
- шкільні методичні об’єднання вчителів;
- школа молодого вчителя;
- творчі майстерні;
-творча група «Обдаровані діти»;
- творча група з впровадження  ІКТ;
- психологічна просвіта ;
- психологічна майстерня;
- круглі столи;
- семінари – практикуми.
8. Заступникам директора з навчально-виховної роботи Крученовій В. М., Лелеко Т.В.:
     8.1. Працювати над підвищенням рівня методичної роботи.
                                                                         Упродовж 2018/2019 навчального року.
     8.2. Організувати проходження  чергової атестації вчителів, які атестуються.
                                                                         Упродовж 2018/2019 навчального року
    8.3. Організувати проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації.
                                                                         Упродовж 2018/2019 навчального року
    8.4. Забезпечити участь педагогів у конкурсах педагогічної майстерності («Вчитель року», та інші)
                                                                         Упродовж 2018/2019 навчального року
   8.5. З метою підвищення якості навчально-виховного процесу, формування в учнів інтересу до вивчення предметів та покращення позакласної роботи з навчальних дисциплін організувати та провести предметні тижні
                                                                           Вересень - квітень
9. Учителям:
   9.1. Спланувати індивідуальні методичні теми відповідно до  єдиної науково- методичної теми школи.
                                                                          До 06.09.2018
  9.2. Використовувати інноваційні технології з метою підвищення якості навчально-виховного процесу.
                                                                            Постійно
 9.3. Створити належні умови для реалізації компетентностей Державного стандарту початкової загальної освіти і Державного стандарту середньої загальної освіти, концепції нової української тшколи.
                                                                           Протягом навчального року
10. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.


Директор       ОНЗ                                       О.С. Покла


                      Додаток №1
                        до наказу №       від   2018 р.
                                                     
ІІІ. Апробаційно-впроваджувальний етап
      
                        2018/2019, 2019/2020 навчальні роки
                             (набуття власного досвіду)
Мета: визначення ступеня аксіологічного мислення членів педагогічного колективу;
    визначення ступеня готовності вчителів до роботи над проблемою;
    вивчення досвіду роботи вчителів і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
    апробація моделі формування вчителя як високо компетентного фахівця.
Основні завдання:
спрямування організації досвіду з реалізації проблеми в роботі педагогічного колективу;
 корекція діяльності вчителів, які мають труднощі в роботі над новою проблемою;
 апробація системи діяльності школи та вчителів в процесі реалізації науково-методичних проблем.
Прогнозовані результати:
розробка планів роботи методичної ради щодо відбирання матеріалу для вирішення поставленого питання;
 вироблення рекомендацій щодо використання прийомів зміцнення в дітей переконання про цінність освіти;
 подолання в роботі вчителів утруднень, що виникають у процесі реалізації науково – методичної проблеми школи;
 підвищення професійної компетентності педагогічних працівників в ході реалізації проблеми.
Шляхи реалізації:
Створення умов для вирішення поставлених завдань:
оформлення довідково-інформаційного методичного куточка з визначеної науково-методичної проблеми;
 удосконалення системи роботи вчителів у контексті науково – методичної проблеми;
 вивчення досвіду роботи педагогів, які працюють над аналогічними проблемами;
 проведення інструктивно-методичних нарад, лекцій, дискусій для вчителів, які реалізують окремі аспекти проблеми;
    удосконалення належного спрямування всіх форм внутрішкільної методичної роботи, активізація роботи шкільних методичних об’єднань; шкільних предметних кафедр;
    організація наставництва, консультацій для молодих учителів;
    організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної науково-методичної проблеми;
    аналіз напрацьованого практичного досвіду;
    система моніторингових досліджень рівня інноваційної культури вчителів-дослідників, навчальних досягнень учнів, тестування дітей і батьків;
    створення умов і забезпечення ефективної роботи шкільних професійних об’єднань, школи передового перспективного досвіду;
    організація взаємовідвідування уроків, вивчення й виконання вчителями запропонованих методичних рекомендацій;
    створення банку інформації щодо впровадження проблеми в навчально-виховний процес школи;
    творчі звіти кращих учителів за результатами роботи над науково-методичною проблемою.

Управлінська діяльність:
-реалізація моделі управлінської системи в межах науково-методичної проблеми школи;
-виявлення нових педагогічних ідей, цікавих методичних знахідок у досвіді творчо працюючих учителів з метою поширення досвіду;
- моніторинг професійної компетентності вчителя;
- залучення вчителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації проблеми школи.

Педагогічні ради:

1."Від творчого пошуку до ефективного уроку" (2018/2019 навчальний рік);
 2.   "Стимулювання пізнавальної діяльності як засіб саморозвитку та самореалізації особистості" (2018/2019 навчальний рік);
 3.  "Взаємодія школи та сім’ї у вихованні особистості через впровадження моделі Школи успіху" (2018/2019 навчальний рік);
 4."Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості" (2018/2019 навчальний рік);
 5.  "Використання інноваційних технологій у сучасних умовах розвитку освіти" (2019/2020 навчальний рік);
 6.  "Акмеологічні технології. формування культури вчителя акмеолога" (2019/2020 навчальний рік);
    "Виховання національної культури учнів" (2019/2020 навчальний рік).

    Оформлення інформаційно-методичного вісника:
 « Сучасний урок. Проблеми. Пошуки. Рішення.»
  «Інноваційні освітні технології.»
  Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів, виявлення рівня їх розвитку за результатами зрізів знань, ЗНО та досягненнями.
    Робота шкільних методичних об’єднань, шкільних предметних кафедр та предметних комісій над адаптацією матеріалу програми до новітніх технологій та методик.


     Методичні дні в школі
1.      17.10
2.      12.12
3.      13.02
4.      13.03

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО РОБОЧОГО НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ
ОНЗ «Березанська ЗОШ І – ІІІ ступенів Березанської районної ради Миколаївської області»
І. Загальні засади
Тип закладу - комунальний
Кількість класів: 1–4 кл. – 9; 5–9 кл. – 10; 10–11 кл. – 2.
Кількість учнів:   1–4 кл. – 223; 5–9 кл. – 227; 10–11 кл. – 43.
Режим роботи закладу:
-                мова навчання –українська;
-                режим  навчання – п’ятиденний;
-                початок занять – о 8.30 годині;
-                тривалість уроків у початковій школі, основній та старшій відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту», а саме: у початковій школі 1-й клас- 35 хвилин, 2- 4-й клас- 40 хвилин, основній та старшій  по 45 хвилин;
-                тривалість перерв відповідно до санітарно-гігієнічних норм складає : після 1-2, 5-7 уроків – по 10 хвилин ; після 3 та 4 уроків – по 20 хвилин;
Часовий режим та змінність роботи школи:
 1. Заняття в школі проходять в одну зміну.
 2.  В другу зміну працюють :
      - група продовженого дня з 12.05-18.00
      - факультатив, спецкурси, гуртки з 14год. 30 хв.  (згідно графіку, затвердженого директором школи).
3.Школа працює щоденно, крім суботи, неділі та святкових днів з 8.00 до 18.00 год.
4. Вхід учнів до школи розпочинається о 8.00 год.
5. Школа зачиняється о 18.00 год. Черговий адміністратор залишає школу о 18.00.
РОЗКЛАД ДЗВОНИКІВ ШКОЛИ I СТУПЕНЯ

                                              1 клас
2 – 4 класи
Понеділок –
інформаційний день
Загальношкільна
лінійка. 8 25 – 900
Вівторок, середа, четвер, п'ятниця
Понеділок – інформаційний день
Загальношкільна лінійка. 8 25 –900  
Вівторок, середа, четвер, п'ятниця

1 урок 905-940
2 урок 1000-1035
3 урок 1055-1130
4 урок 1200-1235
5 урок -1240-1315
                                             1 урок 830 – 905  
2 урок   925 – 1000                                              
3 урок  1020 – 1055                                               
4 урок  1125 – 1200                                                                                                                                           5 урок 1230 – 1305

1 урок 905-945
2 урок 1000-1040
3 урок 1055-1135
4 урок 1200-1240
5 урок 1305 – 1345

1 урок 830 – 910
2 урок 925 – 1005
3 урок 1020 – 1100
4 урок 1125 – 1205
5 урок 1230 – 1310
                          РОЗКЛАД ДЗВОНИКІВ ШКОЛИ II-III СТУПЕНІВ
 Понеділок – інформаційний день                                 Вівторок, середа, четвер, п'ятниця
             825- загальношкільна лінійка  
          Інформаційна година – 8 30 –900         
1 урок – 905  -9.50
   2 урок – 10.00 -10.45
    3 урок – 10.55 -11.40
    4 урок – 12.00 -12.45
    5 урок – 13.05 -13.50
    6 урок – 14.00 - 14.45
                    
      1 урок - 830 - 915
2 урок – 9.25 -10.10
3 урок – 10.20-11.05
4 урок – 11.25 -12.10
5 урок – 12.30 -13.15
6 урок – 13.25 -14.10
7 урок – 14.20 -15.05
Щоденне проведення руханки   о 8.25  та  після четвертого уроку                                      
РЕЖИМ  ХАРЧУВАННЯ
11 05 – 11 25 – пільгова категорія (старша школа)                                    Понеділок: 
12 00 – 12 30 – пільгова категорія 1-4  класи :                        пільгова категорія 5-11 кл. -   1140
                                    1-2клас (12 00 – 12 15)                                                   1-4кл  -     1245-1305
                                     3-4клас (12 15 - 12 30)                                                    ГПД      - 1350-1430
  13 10 – 14 00 – Групи продовженого дня                                         
                                                        
Гранична наповнюваність класів встановлюється відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (ст. 14).
Середня наповнюваність класів складає:
1–4 кл. – 25; 5–9 кл. – 23; 10–11 кл. – 20.
Факультативні, гурткові  заняття проводяться після основних занять з обов’язковою перервою за окремим розкладом.
Для учнів 1–4-х класів створено 4  ГПД . Робота  групи продовженого дня організована відповідно до чинного Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу (постанова Кабінету Міністрів України від 05.10.2009 року № 1121 зі змінами).
Режим роботи груп продовженого дня
Заняття
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас

Прийом дітей на ГПД
12.05 – 13.10
13.10 – 13.30
13.10 – 14.10
13.10 – 14.10

Відпочинок (сон)
13.20 – 15.00




Прогулянка на свіжому повітрі, робота гуртків, секцій

13.30 – 15.00
13.30 – 15.00
13.30 – 15.00

Розвивальні ігри, рухливі ігри на свіжому повітрі
15.00 – 17.00




Самопідготовка

15.00 – 15.45
15.00 – 16.10
15.00 – 16.30

Виховні заходи, заняття за інтересами, робота гуртків, секцій
17.00 – 18.00
15.45 – 18.00
16.10 – 18.00
16.30 – 18.00

Закінчення роботи ГПД
18.00
18.00
18.00
18.00

Профільне навчання здійснюється в 10 класі за вибором учнів та батьків згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №3 від 25.04.2018). Години з варіативної складової використано для викладання на профільному рівні:  української мови– 4 години на тиждень, історії України- 3 години на тиждень.  11 клас  - шляхом  навчання  за універсальним профілем.
Робочий навчальний план Березанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Березанської районної ради Миколаївської області на 2018-2019 навчальний рік розроблений на виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», чинних Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти тощо.
Робочі навчальні плани складені відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 25.05.2018  № 980/15.09 «Про освітні програми закладів загальної середньої освіти та  структуру 2018/2019 навчального року»:
       для 1-х класів – за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом МОН України від 21.03.2018 № 268  (додаток № 2);
       для 2–4-х класів – за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 407(додаток № 1);
       для 5 – 6-х класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України­­­від 20.04.2018 № 405(додаток № 1);
       для 7-9-х класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 (додаток № 12);
       для 10-х класів – за класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 408(додаток № 2);
       для 11-х класів – за класів за Типовими навчальними планами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН Українивід 20.04.2018 № 406(додаток № 2).
ІІ. Розподіл годин інваріантної та варіативної складових
Робочий навчальний план Березанської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Березанської районної ради Миколаївської області охоплює інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову, де передбачені години на вивчення окремих предметів інваріантної складової, упровадження спецкурсів, курсів за вибором, факультативів занять.
Повноцінність загальної середньої   освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної частин робочого навчального плану. З метою забезпечення виконання Державного стандарту освіти забезпечено викладання предметів інваріантної складової, що визначені Типовими навчальними планами для кожного класу, в повному обсязі.
Варіативна складова робочих навчальних планів  використовується на :
1.     Вивчення предметів  інваріантної складової.
− для 1-4-х  класів використано по 1 годині для вивчення української мови для підсилення інваріантної частини робочого плану .
       - для 10 класу збільшено кількість годин на вивчення базових предметів:
Додаткові години  на окремі базові предмети:
                   1
Математика
1
- для 11 класу збільшено кількість годин на вивчення базових предметів та підготовки до ЗНО:
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів
3
Українська мова
1
 Історія України
0,5
 Художня культура
0,5

2.     Додаткові години на вивчення курсів за вибором, факультативу:
              для  2-3-х,та 4-Б  класів використано  по 1 год. на тиждень для курсу за вибором  “Логіка “. Автор :Митник О.Я., 2-4 кл. «Мандрівець». Лист ІІТЗО  від 05.03.2014 року № 14.1/12-7-1 317

- для 5-х, 6-х  класівспецкурс “Етика”, Київ, “Перун, 2005. – по 1 годині на тиждень.
Спецкурс за рішенням педагогічної ради № 1 від 31.08.2018 року не оцінюється.
Факультативний курс:
- для 11 класу  з метою підготовки до ЗНО вводиться факультативний курс курс з геометрії . Автори:Веретільник О.П., ХабароваМ.М.,ШатилоГ.І. «Збірник програм з математики для до профільного навчання та профільної підготовки»( упорядники  Прокопенко Н.С., Єргіна О.В., Вашуленко О.П.) 5-11 кл. «Ранок». Лист ІМЗО від 04.07.2016. №2.1/12-Г-440
Рішення про розподіл годин варіативної складової відповідно до запитів учнів, якісного складу педагогічних кадрів, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення.
Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України «Про загальну середню освіту» з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.
Години фізичної культури не враховуються при визначенні  гранично допустимого навантаження, що передбачено Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392. 

                                                                            
Робочий навчальний план
для 1-х класів Березанської ЗОШ І-ІІІ ст з українською мовою навчання
5-денний робочий тиждень
(наказ МОН України № 268  від 21.03.2018)
( за типовою освітньою програмою початкової освіти авторського колективу під керівництвом Р.Б. Шияна)

Назва освітньої галузі
Кількість годин на тиждень у класах
     1-А                 
1-Б
1-В
Українська мова і література
5
5
5
Англійська мова
2
2
2
Математика
3
3
3
Я досліджую світ
7
7
7
Музичне мистецтво
1
1
1
Образотворче мистецтво
1
1
1
Фізична культура
3
3
3
Усього
19+3
19+3
19+3
Додаткові години на вивчення предметів
1
1
1
Українська мова
1
1
1
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
20
20
20
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
23
23
23
  
Робочий навчальний план
для 2-4 класів Березанської ЗОШ І – ІІІ ступенів Березанської районної ради Миколаївської області з українською мовою навчання
5-денний робочий тиждень
(наказ МОН України № 407  від 20.04.2018, таблиця №1)

Освітні галузі
Предмети
Кількість годин на тиждень у класах

2-А
    2-Б
3-А
  3-Б
4-А
 4-Б

Мови і літератури (мовний і літературний компоненти)
Українська мова
7
7
7
7
7+4
7+4

Англійська мова
2
2
2
2
2+2
2+2

Математика
Математика
4
4
4
4
4
4

Природознавство
Природознавство
2
2
2
2
2
2

Суспільствознавство
Я у світі
-
-
1
1
1
1

Мистецтво
музичне мистецтво
1
1
1
1
1
1

образотворче мистецтво
1
1
1
1
1
1

Технології
Трудове навчання
1
1
1
1
1
1

Інформатика
1+1
1+1
1+1
1+1
1+1
1+1

Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
1
1
1

Фізична культура
3
3
3
3
3
3

Усього
20+3
20+3
21+3
21+3
21+3
21+3

Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
2
2
2
2
1
2
21+3
спецкурс «Логіка»
1
1
1
1
-
1
2
Українська мова
1
1
1
1
1
1

Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня
22
22
23
23
22
23

Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи)
25
25
26
26
25
26
23





 Робочий навчальний план
для 5-6 класів Березанської ЗОШ І-ІІІ ст. українською мовою навчання
(5-денний робочий тиждень )
( таблиця № 1 наказ МОН України № 405  від 20.04.2018)

Освітні галузі
Предмети
Кількість годин на тиждень у класах
5-А
5-Б
6-А
6-Б
Мови і літератури
Українська мова
3,5
3,5
3,5
3,5
Українська література
2
2
2
2
Іноземна мова(англ.)
3
3+2
3
3
Зарубіжна література
2
2
2
2
Суспільство-знавство
Історія України
1
1
1
1
Всесвітня історія
-
-
1
1
Основи правознавства
-
-
-
-
Мистецтво*
Музичне мистецтво
1
1
1
1
Образотворче мистецтво
1
1
1
1
Мистецтво
-
-
-
-
Математика
Математика
4
4
4
4
Алгебра
-
-
-
-
Геометрія
-
-
-
-
Природо-знавство
Природознавство
2
2
-
-
Біологія
-
-
2
2
Географія
-
-
2
2
Фізика
-
-
-
-
Хімія
-
-
-
-
Технології
Трудове навчання
2
2
2
2
Інформатика
1+1
1+1
1+1
1+1
Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
1
Фізична культура
3
3
3
3
Разом (без фізичної культури)
23,5
23,5
26,5
26,5
Разом
26,5
26,5
29,5
29,5
Додатковий час на спецкурс «Етика»
1
1
1
1
Гранично допустиме навчальне навантаження
24,5
24,5
24,5
24,5
Всього (без урахування поділу класів на групи)
27,5
27,5
30,5
30,5


       Робочий навчальний план
для 7-9 класів Березанської ЗОШ І-ІІІ ст. з українською мовою навчання
(5-денний робочий тиждень )
( таблиця № 12 наказ МОН України № 405  від 20.04.2018)

Освітні галузі
Предмети
Кількість годин на тиждень у класах

7-А
7-Б
8-А
8-Б
9-А
9-Б


Мови і літератури
Українська мова
2,5
2,5
2
2
2
2

Українська література
2
2
2
2
2
2

Іноземна мова
2
2
2
2
2
2

Російська мова
2
2
2
2
2
2

Зарубіжна література
2
2
2
2
2
2

Суспільство -знавство
Історія України
1
1
1,5
1,5
1,5
1,5

Всесвітня історія
1
1
1
1
1
1

Основи правознавства
-
-
-
-
1
1

Мистецтво
Музичне мистецтво
1
1
-
-
-
-

Образотворче мистецтво
1
1
-
-
-
-

Мистецтво
-
-
1
1
1
1

Математика
Математика
-
-
-
-
-
-

Алгебра
2
2
2
2
2
2

Геометрія
2
2
2
2
2
2

Природо-знавство
Природознавство
-
-
-
-
-
-

Біологія
2
2
2
2
2
2

Географія
2
2
2
2
1,5
1,5

Фізика
2
2
2
2
3
3

Хімія
1,5
1,5
2
2
2
2

Технології
Трудове навчання
1
1
1
1
1
1

Інформатика
1+1
1+1
2+2
2+2
2+2
2+2

Здоров’я і фізична культура
Основи здоров’я
1
1
1
1
1
1

Фізична культура
3
3
3
3
3
3

Разом
29+3
29+3
29,5+3
29,5+3
31+3
31+3

Гранично допустиме навчальне навантаження
29
29
29,5
29,5
31
31

Всього (без урахування поділу класів на групи)
32
32
32,5
32,5
34
34



 Робочий навчальний план
для 10 класу Березанської ЗОШ І-ІІІ ст з українською мовою навчання
(5-денний робочий тиждень )
( таблиця № 2 наказ МОН України № 408  від 20.04.2018)


Предмети
Кількість годин на тиждень у класах
10
            Базові предмети

Українська мова
2
Українська  література
2
Зарубіжна література
1
Англійська мова
2
Історія України 
1,5
Всесвітня історія
1
Громадянська освіта
2
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)
3
Біологія і екологія
2
Географія
1,5
Фізика і астрономія
3
Хімія
1,5
Фізична культура
3
Захист Вітчизни
1,5+1,5
           Вибірково-обов’язкові предмети
Інформатика

1,5+1,5
Мистецтво
1,5
Додаткові години  на профільні предмети, окремі базові предмети:

4,5
Українська мова
2
Математика
1
Історія України
1.5
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня
27+3
Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)
34,5



                                  Робочий навчальний план
для 11 класу Березанської ЗОШ І-ІІІ ст. з українською мовою навчання
(універсальний профіль), 5-денний робочий тиждень
( таблиця №2  наказ МОН України № 406  від 20.04.2018)

Предмети
Кількість годин на тиждень у 11 класі
Українська мова
2
Українська література
2
Іноземна мова
3,5
Зарубіжна література
2
Історія України
1,5
Всесвітня історія
1
Громадянська освіта:
економіка

1
людина і світ
0,5
Художня культура
0,5
Алгебра
3
Геометрія
2
Астрономія
0,5
Біологія
1,5
Фізика
3
Хімія
2
Екологія
0,5
Технології
1
Інформатика
2+2
Фізична культура'
2
Захист Вітчизни
1,5+1,5
Разом
31+2
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів, факультативного курсу
3
                      Українська мова
1
                       Історія України
0,5
                       Художня культура
0,5
факультативний курс  з геометрії
1
Гранично допустиме навантаження на учня
34
Всього фінансується (без урахування поділу класу на групи)
36

26.02.2018

Педагогічна рада. Розглядаємо нові підходи до формування ключових та предметних компетентностей учнів в умовах впровадження Державних 
стандартів.
















25.02.2018

Вітаємо Бенедюк Катерину, ученицю 10 класу, та її вчителя Самойленко Л.О. з ІІ місцем у ІІІ етапі Всеукраїнській олімпіаді з правознавства!

Вітаємо Бенедюк Катерину, ученицю 10 класу, та її вчителя Крученову В.М. з ІІІ місцем у обласній олімпіаді з зарубіжної літератури!


Кабінет Міністрів України затвердив новий Державний стандарт початкової освіти, за яким учитимуться перші класи Нової української школи в наступному навчальному роціВідповідне рішення ухвалили за засіданні Кабміну 21 лютого.
Основна відмінність нового Стандарту – орієнтованість на здобуття учнями компетентностей, а не лише знань.
За цим Стандартом у 2018/2019 навчальному році розпочнуть навчання всі перші класи України.
Тепер МОН має затвердити навчальні програми, які запропонують до використання школам. Вже відбулося громадське обговорення цих програм, тож найближчим часом їх мають затвердити із врахуванням пропозицій, отриманих під час обговорень.

21.02.2018

21.02.2018

Методичний день в школі. Засідання ШМО вчителів української мови, літератури та зарубіжної літератури.Розглядаємо питання застосування державної мови в освітній галузі ( Поклад О.С); аналіз проведення конкурсів, олімпіад( Кулик О.О); інновації в українському правописі( Кулик О.О); сучасний урок зарубіжної літератури( з досвіду роботи Крученової В.М.); підготовка завдань до ДПА( Самусь Н.В.)







Методичний день в школі.Засідання ШМО вчителів біології, хімії,історії, географії. На засіданні розглядались питання: сучасні методи навчання при вивченні біології, хімії, історії, географії; використання опорних схем-конспектів у процесі навчання біології; інтерактивні форми та методи навчання на уроках географії.

Засідання шкільного МО вчителів початкової школи : перегляд і обговорення матеріалів, розміщених на платформі EdEra, щодо впровадження НУШ (Олійник Н.Б.); интерактивний метод навчання - 4 кути (Лелеко Т.В); Інклюзивне навчання (Конончук Ю.О.)

Шкільне МО вчителів англійської і російської мов розглядало питання: активізація мовленнєвої діяльності учнів на уроках іноземної мови; мовна глобалізація ( деякі аспекти питання); обговорення матеріалів до тижня іноземних мов.




Методичний день в школі:ШМО вчителів художньо-естетичного циклу, фізичної культури, трудового навчання розглядали концепцію "Нової української школи", робота пілотних шкіл області: досвід, практика; огляд новинок літератури, аналіз відкритих уроків та позакласних заходів.








ШМО вчителів математки, фізики, інформатики вивчвли питання формування єдності наскрізних ключових компетентностей особистості ( уміння вчитися, здоров'язбережувальної, загальнокультурної, соціально- трудової, інформаційної); самоаналіз та аналіз відкритого уроку Н.П.Грицик, огляд новинок літератури з проблеми вибору шляхів удосконаланення педагогічної майсерності.
Відкритий урок математики у 6-Б класі Вчитель Грицик Н.П.












21 лютого 2018 року відзначається Міжнародний день рідної мови, який проводиться в Україні, починаючи з 2002 року.

Головною метою відзначення цього свята є зміцнення державотворчої функції української мови, мов корінних народів і національних меншин, що проживають на території України, взаємозбагачення їхніх національних культур, консолідація спільних зусиль у сфері відродження самобутніх традицій та звичаїв.
Живильним джерелом розвитку етнічної самобутності є рідне слово і народні традиції. Саме в них народ загодовує свою історію, свій багатовіковий досвід, світоглядні ідеї і сподівання на щасливе і гідне майбутнє.
З нагоди святкування Міжнародного дня рідної мови ми організували уроки на тему «Рідна мова - безцінна й невичерпна духовна скарбниця народу»,диктант єдності "Без мови немає народу", конкурс "Школа має таланти", конкурс читців-декламаторів.
З нагоди святкування Міжнародного дня рідної мови ми організували уроки на тему «Рідна мова - безцінна й невичерпна духовна скарбниця народу»,диктант єдності "Без мови немає народу", конкурс "Школа має таланти", конкурс читців-декламаторів.










20.02.2018.


Освітній проект «На Урок»

Конкурс для вчителів

Освітній проект «На Урок» започаткував Всеукраїнський конкурс навчальних матеріалів з різних предметів, де суддями та учасниками виступають освітяни.
Щоб взяти участь у Конкурсі для вчителів, необхідно викласти власні профільні розробки, що стосуються того чи іншого шкільного предмету. Конкурс відбувається на постійній основі. Переможці отримують пам’ятні призи від освітнього проекту «На Урок».
Умови Конкурсу:
  • Конкурс проводиться між вчителями-предметниками, класними керівниками, шкільними психологами та спеціалістами у сфері управління школою.
  • Учасникам необхідно зареєструватися на сайті та додати авторські розробки до розділу бібліотека згідно з умовами публікації.
  • На основі доданих матеріалів формуються рейтинги: загальний та предметний.
  • У Конкурсі беруть участь матеріали, які опубліковані виключно у поточному місяці.
  • Переможці щомісяця визначаються за кількістю скачувань розробок.
  • Три переможці у кожній з номінацій отримують у якості подарунку друковані сертифікати та фірмову атрибутику освітнього проекту «На Урок» (відправка за рахунок організатора).
  • Не залежно від місця у рейтингу, кожен з учасників отримує офіційний Сертифікат про публікацію на сайті від освітнього проекту «На Урок».
Чим більше корисних матеріалів додано учасником, тим вищі шанси стати лідером місяця. Це прекрасна можливість допомогти колегам-вчителям та отримати за це призи у рамках Всеукраїнського конкурсу навчальних матеріалів.




19.02.2018

Вітаємо переможця
ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики
Мартиненка Руслана,учня 10 класу, ІІІ місце
  та його наставника
 Кіф’як   О.В.

14.02.2018  

До уваги вчителів початкової школи!

Про порядок проведення моніторингового
дослідження регіонального рівня
«Рівень розвитку емоційного інтелекту
сучасного вчителя»

На виконання наказу департаменту освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації від 05.02.2018 № 70 «Про проведення моніторингового дослідження регіонального рівня «Рівень розвитку емоційного інтелекту сучасного вчителя», відповідно до річного плану роботи Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, з метою виявлення рівня розвитку емоційного інтелекту вчителів початкової школи Миколаївської області у період з 19 до 26 лютого 2018 року за допомогою інструменту форми Google проводитиметься опитування учителів
Детальна інформація про порядок проведення дослідження, посилання  на анкети та склад вибіркової сукупності додаються (додатки 1, 2).
Просимо вас сприяти проведенню дослідження.
Директор  інституту                                                                           В. І. Шуляр 
Порядок проведення  моніторингового дослідження
Регіональне моніторингове дослідження «Рівень розвитку емоційного інтелекту сучасного вчителя» проводиться Миколаївським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти з метою виявлення рівня розвитку емоційного інтелекту вчителів початкової школи.
На основі отриманих аналітичних даних буде розроблено систему заходів, спрямованих  на підвищення рівня емоційного інтелекту учителів початкових класів.
Для якісної організації та проведення моніторингового дослідження в науково-методичних установах, органах управління освітою визначається регіональний координатор, до повноважень якого входить:
-     визначення закладів освіти, представники яких братимуть участь в опитуванні відповідно до складу вибіркової сукупності, врахувавши, що необхідно залучити учителів різних предметів (додаток 2);
-     проведення інструктажу для респондентів щодо заповнення анкет;
-     відстеження участі респондентів в опитуванні.
Точність отриманих результатів анкетування залежить від об’єктивності та відвертості відповідей респондентів. У зв’язку з неможливістю відстежити   участь кожного респондента в анкетуванні та необхідністю дотримання  складу вибіркової сукупності просимо регіональних координаторів відповідально поставитися до формування контингенту респондентів на місцях і проконтролювати їхню участь  в опитуванні.
У дослідженні використовується тест Н. Холла «Визначення рівня емоційного інтелекту» і  опитувальник Д. В. Люсина «Емін».
 Учителям початкових класів із сільської місцевості необхідно перейти за посиланнями:
·        Тест 1        https://goo.gl/forms/JQhIT1emBIFXiObL2
·        Тест 2        https://goo.gl/forms/FcJqdZXjQcNbZhw62

Учителям початкових класів із міської місцевості необхідно перейти за посиланнями:
·        Тест 1        https://goo.gl/forms/ktwEH9oGuuL1K4HG3
·        Тест 2        https://goo.gl/forms/JPnootZxFJEvRSLo1

Директор МОІППО                                                                        В. І. Шуляр



12.02.2018 р.

Вітаємо переможця  ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії!

Прудь Микита, учень Березанської ЗОШ І–ІІІ ступенів Березанської районної ради та його вчителя Бабенко В.І. 


12.02.2018.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
№ 1/9-542 від 07 жовтня 2016 року
Департаменти (управління) освіти i науки
обласних, Київської міської державних адміністрацій
Навчальні заклади
Щодо застосування державної мови
Міністерство освіти i науки звертає увагу на невиконання у повному обсязі мовного законодавства України у частині застосування державної мови в навчальних закладах, про що свідчать, зокрема, звернення представників громадських організацій і окремих громадян. Відповідно до Конституції України та законів України роз’яснюємо наступне.
У робочий час у навчальних закладах з навчанням українською мовою науково-педагогічними, педагогічними працівниками та іншим персоналом використовується українська мова, а у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин поряд з українською мовою - також мова, якою здійснюється навчально-виховний процес у цьому закладі.
Робочі навчальні плани з певним мовним компонентом розробляються загальноосвітніми навчальними закладами щорічно на основі Типових навчальних планів. Варіант Типового навчального плану (без вивчення/із вивченням мови національної меншини, з вивченням однієї чи двох іноземних мов тощо) навчальний заклад обирає в залежності від свого типу, спеціалізації, освітніх запитів учнів, їхніх батьків і з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення. При цьому рекомендуємо заздалегідь, щороку не пізніше 1 березня розпочинати роботу над проектом робочого навчального плану, широко про це інформувати батьків та учнів з використанням веб-сайту закладу, батьківських зборів, проводити відповідне опитування.
Крім того, з метою розширення сфери застосування державної мови в сфері освіти та інших сферах суспільного життя рекомендуємо посилити роботу з популяризації української мови в учнівському, студентському та педагогічному середовищі, залучаючи дітей та молодь до участі в різноманітних навчально-виховних та культурно-просвітницьких заходах, а також, за необхідності, забезпечити підвищення рівня володіння державною мовою науково-педагогічними та педагогічними працівниками.
Міністр       Л. М. Гриневич





09.02.2018  До уваги вчителів початкової школи!!!
Підвищення кваліфікації вчителів початкової школи: хто? що? коли? як?


1 вересня 2018 року всі першокласники України прийдуть у Нову українську школу та навчатимуться за новим Державним стандартом початкової освіти. Ключовими особами реформи середньої освіти є вчителі, які мають реалізувати зміни – кожен у власному класі. Аби підтримати педагогів на цьому шляху, Міністерство освіти і науки України почало масштабне підвищення кваліфікації вчителів – всі, хто навчатиме першачків з 1 вересня цього року, мають пройти перенавчання.
Пропонуємо вам відповіді на основні питання щодо підвищення кваліфікації – хто? що? коли? як? його проходитиме.

Підвищення кваліфікації для вчителів, що братимуть перший клас у 2018 році

У початковій школі з 1 до 4 класу в дітей є основний вчитель (раніше їх називали класоводами). Наступного року 1 клас візьмуть 22 тисячі вчителів початкових класів. Саме вони навчатимуть першачків більшості предметів і саме для них підвищення кваліфікації починається вже зараз. Наказом МОН затверджена типова програма підвищення кваліфікації цих вчителів, що складається з дистанційного онлайн-курсу на порталі EdEra та трьох очних сесій в обласних інститутах післядипломної педагогічної освіти, в межах яких спеціально підготовлені тренери закріплюватимуть знання педагогів на практиці.
Календар підвищення кваліфікації для цієї групи вчителів має такий вигляд:
З 1 лютого 2018 року та до кінця травня 2018 року – триватиме активна фаза навчання в межах дистанційного курсу на порталі EdEra (https://ed-era.com/nus). Це означає, що протягом цього часу на онлайн платформі для проходження  відкриватимуться нові модулі, з якими може ознайомитися педагог. З 1 лютого було викладено 2 модулі – «Загальний огляд» та «Організація класу». 26 лютого відкриється модуль «Інтегроване навчання», 1 квітня – «Методики викладання в 1 класі», 20 квітня – «Нейропсихологія», а 7 травня – «Інклюзивна освіта».
Реєстрація для проходження цього курсу не закінчиться ніколи, курс завжди залишатиметься відкритим та безкоштовним. Курс доступний 24/7, тому кожен педагог може проходити його у власному темпі та в зручному форматі. Вчителям, що братимуть перший клас у 2018 році, бажано пройти цей курс до кінця травня чи середини червня 2018 року, адже очні сесії та тренінги, які проходитимуть педагоги, будуть тематично прив’язані до онлайн-курсу. Тож попередня підготовка значно полегшить роботу з тренерами. Курс доступний абсолютно для кожного, не лише вчителі, а всі охочі можуть пройти його. Зареєструватись для онлайн-навчання та дізнатись більше про курс можна за посиланням: https://ed-era.com/nus.
З 15 лютого до 6 березня 2018 року – на базі Інститутів післядипломної педагогічної освіти проходитиме перша настановча сесія для вчителів. Вона триватиме 2 дні.У березні-квітні 2018 року – педагоги пройдуть другу очну сесію, що триватиме 3 дні.У травні-червні 2018 року – заплановано проведення фінальної та найдовшої третьої очної сесії для вчителів, що триватиме 5 днів.Для того, щоб дізнатись графік проведення очних сесій у своїй області, педагог має звернутись до обласного Інституту післядипломної педагогічної освіти.
Для вчителів Музики та Фізкультури, що навчатимуть першокласників у 2018 році, також рекомендовано пройти дистанційний онлайн-курс на порталі EdEra. Однак вони не займатимуться з тренерами в межах очних сесії, й для допуску до навчання першокласників наявність сертифікату про проходження онлайн-курсу для цих вчителів не є обов’язковим.
Підвищення кваліфікації для вчителів іноземних мов, що також навчатимуть першокласників у 2018-2019 навчальному році
Учителі іноземних мов проходитимуть окреме обов’язкове навчання, що буде організовано за сприяння Британської Ради, Goethe-Institut і Посольства Франції в Україні. Загалом бюджет забезпечує викладання в школі чотирьох іноземних мов – англійської, німецької, французької та іспанської. Саме вчителі, що навчатимуть першокласників цим мовам, пройдуть обов’язкове навчання. Загалом йдеться про понад 19 тис педагогів.
Для вчителів Англійської мови
Педагогів, що навчатимуть першокласників у 2018 році англійській мові, найбільше – 17 тис 524 особи. Підготовку тренерів організували Британська Рада спільно з Кембриджським Університетом. Навчання проходитиме протягом трьох місяців – березня, квітня та травня.
Підготовка відбуватиметься в очно дистанційному форматі – вчителі, які пройдуть 3-денне очне навчання, отримають доступ до онлайн-платформи, створеної спільно Британською Радою і Кембриджським Університетом.
На цій платформі вчителів мають забезпечити не лише теоретичним і практичним матеріалом щодо методик викладання, але й безпосередньо матеріалами для навчання – іграми, відео, завданнями, які можна буде використовувати на уроках.Щоб зареєструватися на курс, вчителю потрібно звернутись до методиста в обласному Інституті післядипломної педагогічної освіти регіону, де знаходиться його школа.
Усі вчителі, що навчатимуть першокласників у 2018-2019 н.р., матимуть можливість підвищити кваліфікацію протягом 2018 року. Навчання можна бути пройти у кілька спроб, однак у випадку, якщо вчитель не зможе успішно «подолати» курси, він не зможе навчати першачків. Винятки  робитимуть для випадків, коли вчителі з об’єктивних причин не змогли пройти навчання. Тоді його можна буде здійснити ще восени.




Як навчатимуть вчителів іноземних мов, які викладатимуть у перших класах

2018-й в українській освіті, не помилившись, можна назвати роком підвищення кваліфікації. За кілька місяців до початку нового навчального року її пройдуть близько 22 тисячі вчителів, які візьмуть перші класи. Для них МОН пропонує онлайн-курс на EdEra і очне навчання.
Та це не все – підготовка чекає і на вчителів-предметників, зокрема й вчителів іноземних мов, яких, як з’ясувалося, – не набагато менше, ніж вчителів початкових класів. За бажанням вони також можуть пройтикурс на EdEra, а, починаючи з березня, для них організують окреме навчання за сприяння Британської Ради, Goethe-Institut і Посольства Франції. Як, коли саме і де відбуватиметься навчання?
Як відбуватиметься підвищення кваліфікації
Український бюджет забезпечує викладання в школі чотирьох іноземних мов – англійської, німецької, французької і іспанської. Тобто за державний кошт розробляють стандарти, програми, видають підручники та навчають вчителів. Саме вчителів, які викладають ці мови, і будуть готувати перед новим навчальним роком.
Якщо порахувати загальну кількість учителів іноземних мов в Україні, які працюватимуть у перших класах, – вийде понад 19 тисяч. Це 17 524 учителів англійської мови, 1 325 – німецької, 302 – французької і 32 – іспанської.
У випадку з підготовкою вчителів іноземних мов МОН вирішило піти схожим шляхом, що й у випадку з вчителями початкових класів – спочатку підготували тренерів, які проводутимуть навчання в регіонах на базі Інститутів післядипломної педагогічної освіти. Винятком лише є вчителі іспанської мови, яких також готуватимуть на базі ІППО, але не спеціально підготовлені тренери і не так масштабно.

Англійська мова
Оскільки вчителів цієї мови найбільше – то і тренерів так само буде більше за інших. Їхню підготовку організували Британська Рада. Перші тренери (56 людей) з’явились ще у 2016-го – у рік англійської мови. Щоправда тоді підготували тренерів лише з 8 областей, тож Британська Рада вирішила охопити всі регіони.
У 2017 році підготували ще 75 тренерів, і в областях відбулись тренінги (останній з них буде в лютому 2018 року) у межах проекту “Вчителі англійської мови – агенти змін” – тому цих тренерів називають саме так. Отже, до 56+75 тренерів, подготованих раніше, додаються ще 131 агентів змін і 18 майстер-тренерів (тобто тих, які тренують тренерів).
Також до процесу підготовки долучаться вчителі 100 пілотних шкіл, які апробовують проект нового Стандарту початкової освіти. Влітку 2017 року цих вчителів так само навчали новим методикам роботи. Уже другий семестр вони втілюють ці практики в школах, тож зможуть показати, як це працює на справжніх уроках.
Навчання розраховане на три місяці. Підготовка відбуватиметься в очно-заочному форматі – вчителі, які пройдуть 3-денне очне навчання, отримають доступ до онлайн-платформи, створеної спільно Британською Радою і Кембриджським Університетом.
На цій платформі вчителів мають забезпечити не лише теоретичним і практичним матеріалом щодо методик викладання, але й безпосередньо матеріалами для навчання – іграми, відео, завданнями, які можна буде використовувати на уроках.

Як пройти підвищення кваліфікації
Невдовзі МОН має затвердити списки тренерів НУШ, до них увійдуть і всі тренери, тьютори, агенти змін і мультиплікатори, які готуватимуть учителів іноземних мов. Навчання стартують у березні. Усі програми для підготовки вчителів іноземних мов відповідають міжнародним стандартам.
Після навчання вчителі отримають сертифікати про підвищення кваліфікації від організацій, які займалися підвищенням кваліфікації.
Відповідно до пункту 2.3 Наказу МОН №34 від 15.01. 2018 року “Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи”, підвищення кваліфікації відбуватиметься за окремими графіками.
Вчителі, які з тої чи іншої причини не зможуть підвищити кваліфікацію, наприклад, весною зможуть зробити це пізніше – до кінця 2018 року.
Методист МОН з іноземних мов Оксана Коваленко особливо наголошує на цьому: усі вчителі, які не встигнуть пройти навчання до початку навчального року, будуть допущені до роботи – адже в зазначеному вище наказі йдеться про підвищення кваліфікації протягом усього 2018 року. Окрім того, це те щорічне обов’язкове підвищення кваліфікації (з мінімум 150 годинами на 5 років), про яке йдеться в законі “Про загальну середню освіту” (стаття 27).
Про те, що завершити навчання можна буде і восени, зазначила міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час презентації онлайн-курсу для вчителів початкових класів.
“Ми будемо тоді працювати з цими одиничними випадками. Я не виключаю, що вони будуть. Наприклад, хтось не пройде частину модулів чи не відвідає одну із сесій через захворювання. Тоді ці люди змушені будуть зробити це пізніше, вже розпочавши викладання в першому класі.
Якщо ж людина злісно не хоче проходити підвищення кваліфікації, то це означає, що в неї є якісь проблеми з професійної етикою і відповідальністю. Тоді треба ставити питання про її відповідність до посади“.
Чого навчатимуть учителів
Усі вчителі, які викладатимуть в перших класах НУШ, отримають сучасні друковані навчальні матеріали. Їх безкоштовно надають Cambridge University Pressвидавництво Hachette спільно з Посольством Франції і видавництво Hueber




До уваги всіх відвідувачів сайта!

БЕРЕЗАНСЬКА   РАЙОННА   ДЕРЖАВНА   АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ

         НАКАЗ

   08.02.2018                                       Березанка                                          22

Про тимчасове призупинення освітнього процесу
у   Березанському закладу ЗСО І-ІІІ ст.


       На виконання ст. 20, ст. 30 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 р. № 4004-XІІ, ст. 15, ст. 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 року № 1645-ІІІ, листа Головного управління держсанепідемслужби у Миколаївській області від 03.02.2014 року № 189/0-2, на підставі клопотання  директора Березанського ЗЗСО  І-ІІІ ст. Поклад О.С. від  08.02.2018 року, у зв’язку із захворюваністю учнів на ГРВІ, з метою збереження здоров’я учнів та профілактики захворюваності

НАКАЗУЮ:    
             
            1. Тимчасово призупинити освітній процес у  Березанському ЗЗСО І-ІІІ ст.  з 09.02.2018  року до 16.02.2018 року (включно), у разі покращення здоров′я учнів.

  1. Директору Березанського  ЗЗСО І-ІІІ ст. Поклад О.С.:
2.1. Довести даний наказ до відома  учасників освітнього процесу закладу загальної середньої освіти.
                                                                                                                                       Терміново
2.2. Забезпечити проведення відповідних організаційних та санітарно-профілактичних заходів у закладі загальної середньої освіти.

                                                                                                                            Постійно
2.3. Заборонити проведення  масових заходів з дітьми та підлітками.
На період призупинення освітнього процесу.

2.4. Провести бесіди з учнями щодо дотримання правил безпеки під час призупинення освітнього процесу.
Терміново

2.5. Вирішити питання щодо організації роботи педагогічних та інших працівників  закладу  у даний період згідно з чинним законодавством.
Терміново

2.6. Розробити та затвердити заходи щодо виконання навчальних планів, надолуження програмового матеріалу передбачивши відпрацювання навчального часу за рахунок інтенсифікації навчального процесу.                                                                                                                                 
Терміново
             
  1. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою


В.о.начальника   відділу освіти                                                    О.М.Калюжна




06.02.2018
Сьогодні, 6 лютого, розпочинається реєстрація для участі в ЗНО-2018.
Учасникам необхідно за допомогою відповідного сервісу сформувати та роздрукувати реєстраційну картку, що є одним з обов’язкових документів для здійснення реєстрації.
Після створення реєстраційної картки майбутній учасник ЗНО має сформувати комплект реєстраційних документів. Комплект документів учні, які цьогоріч проходять ДПА у формі ЗНО, подають до закладу освіти, у якому навчаються, а решта осіб надсилає самостійно (бажано рекомендованим листом) на адресу регіонального центру, указану в контрольно-інформаційному листі. Рекомендації щодо реєстрації, у тому числі перелік документів, необхідних для реєстрації, розміщено в розділі «ЗНО. Реєстрація».
Особа, яка успішно пройшла реєстрацію, отримає від регіонального центру сертифікат зовнішнього незалежного оцінювання, інформаційний бюлетень і реєстраційне повідомлення учасника ЗНО. Ці документи будуть надіслані учням, які складають ДПА у формі ЗНО до закладу освіти, у якому вони навчаються. Іншим категоріям осіб – на адресу, вказану під час реєстрації.
Для кожного зареєстрованого учасника на сайті Українського центру буде створено інформаційну сторінку, доступ до якої можливий за номером і пін-кодом сертифіката. На інформаційній сторінці буде розміщено інформація про обрані предмети для проходження тестування, а згодом також адреси пунктів проведення ЗНО та результати проходження тестування.
Аналогом інформаційної сторінки є мобільний додаток «Моє ЗНО», який надає змогу учасникам тестування отримати інформацію про проведення ЗНО на власний мобільний пристрій.
У 2018 році реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 6 лютого до 19 березня. Унесення змін до реєстраційних даних – з 6 лютого до 2 квітня 2018 року.

Керівникам закладів загальної середньої освіти, учителям, батькам
Міністерством освіти і науки надано рекомендації про особливості проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти. Ознайомитися з листом № 1/9-66 від 31.01.2018 можна в розділах "Нормативне забезпечення 2017-2018. ДПА і ЗНО" та "Методичні рекомендації".
ДПА здобувачів початкової освіти здійснюється з метою внутрішнього моніторингу якості освіти у формі підсумкових контрольних робіт з двох предметів: української мови (передбачає оцінювання результатів навчання з української мови та читання) і математики. У закладах загальної середньої освіти з навчанням або вивченням мов національних меншин учні можуть додатково проходити ДПА з третього предмета: мови національної меншини. 
ДПА здобувачів базової середньої освіти здійснюється у письмовій формі з трьох предметів:
  • українська мова;
  • математика;
  • предмет за вибором педагогічної ради закладу освіти з одного зазначених навчальних предметів: українська література, зарубіжна література, іноземна мова (англійська/німецька/іспанська/французька мова відповідно до навчального плану закладу освіти), історія України, всесвітня історія, правознавство (практичний курс), географія, біологія, хімія, фізика, інформатика. У закладах освіти з навчанням або вивченням мов національних меншин третім предметом для проведення ДПА можуть бути мова національної меншини або інтегрований курс «Література».
ДПА здобувачів повної загальної середньої освіти здійснюється у формі зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) з 22 травня до 14 липня 2018 року (основна сесія: 22 травня - 13 червня; додаткова сесія: 02 - 14 липня)
ДПА здобувачів повної загальної середньої освіти проводиться з трьох предметів:
  • українська мова;
  • математика або історія України (період ХХ - початок ХХІ століття) учні мають право обрати один із зазначених предметів незалежно від профілю закладу освіти;
  • предмет за вибором - учні обирають предмет з одного із зазначених навчальних предметів: біологія, хімія, фізика, географія, іноземна мова (англійська, або німецька, або іспанська, або французька мова), математика, історія України (період ХХ - початок ХХІ століття).
Учні, які другим предметом для проходження ДПА обрали математику, можуть обрати для проходження ДПА з третього предмета історію України і навпаки.

Щиро вітаємо переможців!
Переможці ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії:
                    7-Б клас
ІІІ місце
Гамуга Віктор, учень Березанської  ЗОШ І–ІІІ ступенів Березанської районної ради;                                                                                   10 клас
ІІ місце:
Прудь Микита, учень Березанської ЗОШ І–ІІІ ступенів Березанської районної ради;
та їх вчителя
                       ХИМИЧ   С. С.          

02.02.2018
Керівникам закладів освіти, учителям, учням
Із метою підвищення освіченості з питань безпеки використання цифрових технологій та поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні запрошує долучитися до спільного проведення цього дня у вашій родині, школі, місті.
У 2018 році День безпечного Інтернету відзначається 6 лютого під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою». Мільйони людей об’єднуються заради натхнення до позитивних змін та підвищення освіченості з питань безпеки он-лайн та участі у заходах у всьому світі.
Повідомити про свої заходи для отримання відкритого цифрового бейджа «Організатор заходу до Дня безпечного Інтернету 2018 в Україні» можна за адресою: http://goo.gl/SyEbGt
Повідомляйте про свої події у соціальних мережах, використовуючи хештеги #ДеньБезпечногоІнтернету, #SID2018 та #SaferInternetDay
Створіть свою обіцянку щодо безпечного користування Інтернетом для 2018 року та беріть участь у #saferinternetchallenge
Для онлайнової підтримки Дня безпечного Інтернету 2018 можна використати Thunderclap за посиланням: https://www.thunderclap.it/projects/65927-support-safer-internet-day
Із 5 до 19 лютого 2018 року візьміть участь у веб-квесті «Пригоди посіпаків у Галактиці Інтернет» за адресою https://sites.google.com/site/planetavebkvestiv/informatika/prigodi-posipakiv-u-galaktici-internet.
7 лютого 2018 року за підтримки Програми Мережних академій Cisco, Кіберполіції України та компанії ERC візьміть участь у безкоштовному онлайн-уроці для учнів 8-11 класів. Після заходу учні під керівництвом учителів зможуть прослухати онлайн-лекції з курсу «Вступ до кібербезпеки». Початок заходу о 12.30, тривалість 45 хвилин. Для участі в онлайн-уроці кожному учаснику необхідно зареєструватися за посиланням: https://www.netacad.com/web/self-enroll/course-616175
Використайте вісім вправ для підлітків. Вправи та рекомендації для батьків та педагогів можна завантажити за посиланням: goo.gl/6vvsFk
Візьміть участь у Всеукраїнському вебінарі «Безпечний Інтернет, який відбудеться 5 лютого 2018 р. о 14.00 за підтримки ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», ГО «Центр кращого Інтернету» та компанії ТОВ Майкрософт Україна. 
Дізнайтеся більше про День безпечного Інтернету на www.saferinternetday.org, інформацію про заходи в Україні: https://www.saferinternetday.org/web/ukraine/sid
День безпечного Інтернету в Україні у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID
День безпечного Інтернету у Твіттері: https://twitter.com/UkraineSID

Методичні рекомендації

До уваги методичні рекомендації МОІППО:
Рекомендуємо: роз'яснення до оновлених програм на порталі Еd-era:

Лист Міністерства від 18.04.2014 №1/9-209 "Про використання зошитів з друкованою основою"
Оцінювання навчальних досягнень